Fastighetstekniker

Verksamhet:
Typ av tjänst:
Tillsvidareanställning, Heltid

Sista ansökningsdag:
19 mar, 2023

Henrik Siösteen
VD, Optimal Service

Om rollen

Fastighetstekniker är en central befattning på Optimal Service, då teknisk drift, tillsammans med fastighetsförvaltning och fastighetsskötsel, utgör en av tre tjänstegrenar som erbjuds företagets kunder. Merparten av företagets kundavtal innehåller ansvars områden inom teknisk drift.

Är du noggrann, effektiv, prestigelös, självgående, relationskapare och duktig på det du gör…?

Då kan du bli vår nästa kollega som ansvarig fastighetstekniker för en av Optimals Service största kommersiella fastigheter – köpcentrumet Hallarna i Halmstad. Du kommer att ha daglig dialog med centrum ledningen & hyresgäster och arbeta självständigt med stort eget ansvar. För att lyckas i rollen ser vi att du har god social förmåga, är målmedveten och drivs av att skapa mervärde för såväl kunder som kollegor. Du ansvarar för att centrat är tekniskt optimerat och välfungerande och att den goda relationen mot hyresgäster och centrumledning upprätthålls.

Ansvar och befogenheter
– Ansvarig för all teknisk drift
– Ansvarig för driftsoptimering i nära samarbete med Optimal Service och ansvarig teknisk förvaltare.
– Utföra tillsyn- & skötselpunkter, enligt kundavtal inom arbetsområde teknik
– Utföra Felavhjälpande Underhåll enligt inkomna arbetsordrar inom arbetsområde teknik
– Avrapportera utförda arbeten & arbetstid via interna digitala verktyg
– Medverka till merförsäljning när detta är applicerbart
– Kostnadsmedvetenhet gällande interna & kunders kostnader
– Viktig information och avvikelser kring enskilda arbeten kommuniceras till Regionchef och förvaltningsansvarig
– Förhålla sig till interna regelverk, riktlinjer och policys
– Medverka i företagets tekniska arbetsgrupp och jourteam

Kompetenskrav:
– Teknisk utbildning inom fastighetsteknik/drift är ett krav. Bifoga utbildningsbevis
– Minst 2-4 års tidigare erfarenheter med liknande arbetsuppgifter och goda referenser
– God social kompetens och bra på att kommunicera
– Bidraga till en god stämning mellan kollegor och ut mot kund
– Flytande svenska i tal & skrift

Meriterande:
– God kunskap inom driftsoptimering, styrsystem, digitala förvaltningssystem(Tex. DeDu, Vitec m.fl.) och IT/Data.

Övriga krav:
– Boende i Halmstad eller närliggande.

Vi ser framemot din ansökan snarast, då intervjuer och selektering kommer att ske fortlöpande.

Optimal Service grundades 2005, 45 anställda, omsätter ca 40 MSEK, Lokala kontor i Göteborg, Kungsbacka, Uddevalla/Fyrbodal, Borås/Sjuhärad, Halmstad och Malmö. Huvudkontoret är beläget i Mölndal, Tilldelades Dagens Industris Gasellpris 2018 & 2019, ISO-certifierades inom miljö och kvalitet 2021. Sedan 2021 är Optimal Service en del av PHM Group- en ledande nordisk koncern inom fastighetsdrift och förvaltning. PHM består över 100 bolag varav samtliga har en stark lokal förankring i sina respektive regioner. PHM omsätter ca. 5500 MSEK och har över 5700 medarbetare. Med ledord som genuint engagemang, kompetens, optimal service och flexibilitet levererar Optimal Service Teknisk förvaltning & drift, Ekonomisk förvaltning och komplett fastighetsskötsel.

Våra kunder består av kommersiella fastigheter & bostadsrätter. Hallarna har över 80 butiker och blev utsett till Sveriges bästa köpcentrum 2019.

Du hittar mer information om Optimal Service och Hallarna på respektive hemsidor.

Välkommen med din ansökan!
Henrik Siösteen
VD, Optimal Service

Om rollen

Fastighetstekniker är en central befattning på Optimal Service, då teknisk drift, tillsammans med fastighetsförvaltning och fastighetsskötsel, utgör en av tre tjänstegrenar som erbjuds företagets kunder. Merparten av företagets kundavtal innehåller ansvars områden inom teknisk drift. Är du noggrann, effektiv, prestigelös, självgående, relationskapare och duktig på det du gör...? Då kan du bli vår nästa kollega som ansvarig fastighetstekniker för en av Optimals Service största kommersiella fastigheter - köpcentrumet Hallarna i Halmstad. Du kommer att ha daglig dialog med centrum ledningen & hyresgäster och arbeta självständigt med stort eget ansvar. För att lyckas i rollen ser vi att du har god social förmåga, är målmedveten och drivs av att skapa mervärde för såväl kunder som kollegor. Du ansvarar för att centrat är tekniskt optimerat och välfungerande och att den goda relationen mot hyresgäster och centrumledning upprätthålls. Ansvar och befogenheter - Ansvarig för all teknisk drift - Ansvarig för driftsoptimering i nära samarbete med Optimal Service och ansvarig teknisk förvaltare. - Utföra tillsyn- & skötselpunkter, enligt kundavtal inom arbetsområde teknik - Utföra Felavhjälpande Underhåll enligt inkomna arbetsordrar inom arbetsområde teknik - Avrapportera utförda arbeten & arbetstid via interna digitala verktyg - Medverka till merförsäljning när detta är applicerbart - Kostnadsmedvetenhet gällande interna & kunders kostnader - Viktig information och avvikelser kring enskilda arbeten kommuniceras till Regionchef och förvaltningsansvarig - Förhålla sig till interna regelverk, riktlinjer och policys - Medverka i företagets tekniska arbetsgrupp och jourteam Kompetenskrav: - Teknisk utbildning inom fastighetsteknik/drift är ett krav. Bifoga utbildningsbevis - Minst 2-4 års tidigare erfarenheter med liknande arbetsuppgifter och goda referenser - God social kompetens och bra på att kommunicera - Bidraga till en god stämning mellan kollegor och ut mot kund - Flytande svenska i tal & skrift Meriterande: - God kunskap inom driftsoptimering, styrsystem, digitala förvaltningssystem(Tex. DeDu, Vitec m.fl.) och IT/Data. Övriga krav: - Boende i Halmstad eller närliggande. Vi ser framemot din ansökan snarast, då intervjuer och selektering kommer att ske fortlöpande. Optimal Service grundades 2005, 45 anställda, omsätter ca 40 MSEK, Lokala kontor i Göteborg, Kungsbacka, Uddevalla/Fyrbodal, Borås/Sjuhärad, Halmstad och Malmö. Huvudkontoret är beläget i Mölndal, Tilldelades Dagens Industris Gasellpris 2018 & 2019, ISO-certifierades inom miljö och kvalitet 2021. Sedan 2021 är Optimal Service en del av PHM Group- en ledande nordisk koncern inom fastighetsdrift och förvaltning. PHM består över 100 bolag varav samtliga har en stark lokal förankring i sina respektive regioner. PHM omsätter ca. 5500 MSEK och har över 5700 medarbetare. Med ledord som genuint engagemang, kompetens, optimal service och flexibilitet levererar Optimal Service Teknisk förvaltning & drift, Ekonomisk förvaltning och komplett fastighetsskötsel. Våra kunder består av kommersiella fastigheter & bostadsrätter. Hallarna har över 80 butiker och blev utsett till Sveriges bästa köpcentrum 2019. Du hittar mer information om Optimal Service och Hallarna på respektive hemsidor. Välkommen med din ansökan! Henrik Siösteen VD, Optimal Service
Henrik Siösteen
VD, Optimal Service
Populära sökningar